Services
In het kader van ‘Beter Bestuurlijk Beleid’ gaf het Agentschap Kunsten en Erfgoed ons de opdracht om haar imago te toetsen bij de interne medewerkers, buitendiensten en externe relaties. We organiseerden een onderzoek met bevragingen en interviews, analyseerden deze en vatten alles samen in een strategisch rapport.
Op basis van de resultaten ontwikkelden we een nieuw logo en integreerden dit in een herkenbare huisstijl. De basispijler voor de nieuwe huisstijl is een progressief, dynamisch en toegankelijk imago. Kunsten en Erfgoed staat voor duidelijke en degelijke dienstverlening. Visueel vertaalt zich dat in orde en eenvoud.
Het agentschap bestaat uit twee afdelingen: Kunsten en Erfgoed. We hebben het ontwerp van het logo tweeledig opgevat. Het logo bestaat uit schreef en schreefloze kapitalen, gezet uit de lettertypes Georgia en Verdana. In de binnenvorm van elke letter staat dezelfde letter in het ander lettertype. De buitenletters zijn grijs terwijl de binnenletters zwart zijn.
De twee nieuwe lettertypes (Geover en Vergeo) staan symbool voor informatie en de twee entiteiten. Hun wisselwerking geeft de dynamiek van de organisatie weer.
De letters uit het logo hebben we uitgebreid tot twee volwaardige, nieuwe lettertypes Vergeo en Geover. Deze nieuwe lettertypes of de letterbeelden zijn samen met het logo de belangrijkste basiselementen die bijdragen tot een algemeen herkenbare huisstijl.
De letterbeelden kunnen louter tekstueel gebruikt worden voor het aanmaken van titels en opmaakprofielen van publicaties. Maar de samengestelde beelden laten ook toe om er visueel of illustratief mee te spelen: het letterbeeld als visuele herkenning voor Kunsten en Erfgoed.
Strategie
Design