Services
Belux kido, een nieuwe flexibele en dynamische kantoorverlichting van het Zwitserse bedrijf belux. Catapult ontwierp de merkidentiteit, de marketingcampagne, de animaties, de website en het Point Of Sale (POS) materiaal, in nauwe samenwerking met de productontwikkelaars en met het marketingteam van belux.
De landingspagina is opgezet als een geanimeerde infographic waarbij de animaties nauwkeurig zijn getimed aan de hand van de scrollpositie. Tijdens het scrollen worden animaties gestart, content zichtbaar gemaakt of juist tijdelijk vastgezet om zo de pagina verder op te bouwen. In het boven- en zijaanzicht is een scroll animatie gebruikt, dat wil zeggen dat we de scrollpositie hebben gekoppeld aan de afspeelpositie van de animatie. Hierdoor is het mogelijk om met de muis te scrollen door de animatie en automatisch te pauzeren op elke gewenste plaats.
Computer Generated Imagery (CGI) is uitermate geschikt voor het visualiseren en het isoleren van onder meer productdesign. Daarom hebben we 3D-gerenderde animaties gegenereerd voor de pagina-intro en het zijaanzicht. De R&D-afdeling van belux leverde ons de 3D werktekening, waarvan wij animaties ontwikkelden met behulp van 3D software met de juiste materiaaluitdrukking en belichting.
De belux kido is een krachtige lamp met twee onafhankelijke lichtbronnen: indirect licht naar boven gericht en direct licht naar beneden. Om het effect van deze lichtbronnen op de omgeving zo goed mogelijk te visualiseren ontwikkelden we de lichtsimulator. Met deze interactieve tool kunnen beide lichtbronnen afzonderlijk in lichtsterkte worden aangepast en is het effect op de omgeving in realtime te zien. De lichtsimulator maakt gebruik van echte fotografie om de werkelijkheid optimaal weer te geven. Naast het aanpassen van de lichtsterkte, kan je ook schakelen tussen dag en nacht, en kiezen tussen een lichttemperatuur van 3000K en 4000K.
Philippe van Doormaal | Marketing directeur
Strategie
Design
Ontwikkeling
Content