• Bollen_02

Merkidentiteit en digitaal ontwerp voor een toonaangevend advocatenkantoor

Services

  • Strategie
  • Brand design
  • Web design
  • Print design

Het landschap van de advocatuur is de laatste decennia grondig gewijzigd, met nieuwe wendbare concurrenten en nieuwe uitdagingen en kansen in de markt.

Onze samenwerking startte in 2000 en tot op vandaag helpen we GSJ advocaten om zich verder te ontwikkelen door hun nieuwe merkidentiteit uit te breiden en zich te onderscheiden van de andere grote advocatenkantoren in Vlaanderen en Brussel. Het is een lopend project waarbij de focus ligt op de werking binnen GSJ en haar B2B doelpubliek.

www.gsj.be

  • logo_2000
Logo uit 2000
  • logo_2010
Logo uit 2010
  • logo_2019
Logo uit 2020
Logo design

GSJ was het eerste advocatenkantoor in Vlaanderen dat een huisstijl liet ontwerpen. In 2000 ontwikkelden we het concept voor hun identiteit met een grafische huisstijl. Het logo hield reeds 20 jaar stand en doet dat nu — in gewijzigde vorm — nog steeds. Aan het concept ‘Gedeelde kennis is dubbele kennis’ hebben we niets gewijzigd.

Logo uit 2020
  • GSJ_Huisstijl_03
  • GSJ_Huisstijl_02
Concept homepagina
De startpagina van de website is één grote animatie waar we GSJ op een dynamische en visuele manier voorstellen. Iedere advocaat wordt door een gekleurde cirkel gesymboliseerd en elke kleur staat voor een vakgroep. De advocaten organiseren zich in zes vakgroepen, die elkaar aanvullen tot één geheel want waar kennis wordt gedeeld, ontstaan nieuwe inzichten. Het logo is de grafische vertaling van deze visie — Gedeelde kennis is dubbele kennis.
  • Website GSJ_3
“Ruim twintig jaar intussen, kennen wij Catapult als toegewijde en nauwgezette partner voor onze communicatie. Ons kleurenlogo en de visuele voorstelling van onze vakgroepwerking waren anno 2000 baanbrekend en ze worden nog steeds goed onthaald. ‘Strong design has a long life’, een Catapult-slagzin van weleer, geeft goed weer waarom GSJ de samenwerking koestert.”

Bart Jacqmain | Advocaat vennoot, GSJ advocaten

Homepagina
Inbound marketing

De website die we bouwden voor GSJ advocaten biedt relevante inhoud aan die vertrekt vanuit de interesses en noden van de cliënt. Door de toegangspoorten ‘sectoren’ en ‘expertises’ komt iedereen snel tot zijn of haar gewenste informatie — Helping is the new selling.

Filtersysteem

De advocaten van GSJ zijn de belangrijkste schakels in de organisatie, ieder met zijn eigen persoonlijkheid en expertises. Het zijn deze specialiteiten die wij als schakelelementen voor de website hebben gebruikt. Zo is er een direct verband tussen de advocaat, zijn expertises en de sector die hij vertegenwoordigt. Technisch gezien zijn al deze kenmerken aan elkaar gekoppeld. Dit maakt het mogelijk om de grote hoeveelheid informatie die de site bevat automatisch te filteren zodat alleen de relevante inhoud aan de bezoeker wordt gepresenteerd. Is een bezoeker geïnteresseerd in de sector ‘onderwijs’? Dan worden alle relevante expertises, nieuwsberichten en het desbetreffende advocaten-team automatisch gecombineerd in een overzichtelijke sectorpagina.

  • GSJ_Advocaten portretten2
  • GSJ_Advocaten portretten6
  • GSJ_CASE_mobiel_04
  • GSJ_CASE_mobiel_05
  • GSJ_CASE_mobiel_06

“Wij zijn er trots op dat we GSJ hebben kunnen helpen om hun identiteit uit te bouwen tot een sterk merk in de juridische wereld.”

Wat hebben we gedaan?

Strategie

  • Contentstrategie
  • Merkstrategie

Design

  • Brand design
  • Logo design
  • Art direction
  • Web design
  • Motion design
  • Print design

Ontwikkeling

  • User interface design
  • User experience design
  • Front-end ontwikkeling
  • Back-end ontwikkeling

Content

  • Computer Generated Imagery (CGI)
  • Fotografie
  • Copywriting
  • Eindredactie

Een plan? Een project?
Dan horen we het graag!

anton@catapult.be +32 (0)3 239 10 10