Services
Rolling Wireless is ’s werelds grootste Tier 2 leverancier van netwerktoegangsapparatuur voor de auto-industrie. Wereldwijd gebruiken grote automerken hun communicatiemodules en software om voertuigen onderling of met het netwerk te laten communiceren en ze daardoor veiliger en attractiever te maken. Rolling Wireless benaderde Catapult om een merkidentiteit en website te creëren om zich te onderscheiden van de andere techbedrijven uit de automobielindustrie.
Rolling Wireless is een toonaangevend techbedrijf uit de automobielsector. We creëerden een expressieve en herkenbare huisstijl die dit belichaamt. De grafische identiteit bestaat uit het Rolling Wireless logo, een kleurenpalet, herkenbare typografie, iconen en een serie geanimeerde illustraties en diagrammen. De typografie en de kleuren van het bestaande logo hebben we gewijzigd. Het beeldmerk staat in helderblauw op een zwartblauwe achtergrond. Voor de huisstijl gebruiken we het lettertype ‘Space Mono’ in combinatie met ‘Space Grotesk’, aangevuld met een set op maat gemaakte iconen. De nieuwe merkidentiteit van Rolling Wireless onderscheidt het bedrijf nu duidelijk van de concurrentie.
Computer Generated Imagery (CGI) is uitermate geschikt voor het visualiseren van onder meer productdesign. De producten van Rolling Wireless hebben we in realistische 3D-tekeningen gedigitaliseerd. Het Research & Development Center van Rolling Wireless leverde ons de technische tekening waarvan wij — met behulp van 3D-software met de juiste materiaaluitdrukking en belichting — de 4G- en 5G-modules verder grafisch uitwerkten. De producttekeningen worden onder meer gebruikt in presentaties en de website van Rolling Wireless.
Op de website staan niet enkel de producten van het bedrijf, ook de werking van de 4G- en 5G-modules worden er gepresenteerd. We ontwikkelden een reeks korte animaties die in een oogopslag de werking van de modules illustreren. Andere voorgestelde informatie zoals diagrammen ontwikkelden we in dezelfde grafische taal. De kern van de identiteit blijft blauw — het nieuw ‘Rolling Wireless helderblauw’ — in contrast met de blauwzwarte achtergrond.
Mette Hautemaniere | Directeur Marketing Communicatie
Strategie
Design
Ontwikkeling
Content