Branding en website voor een toonaangevend techbedrijf uit de automobielsector

Services

  • Brand design
  • Web design
  • Motion design
  • Print design

Rolling Wireless is ’s werelds grootste Tier 2 leverancier van netwerktoegangsapparatuur voor de auto-industrie. Wereldwijd gebruiken grote automerken hun communicatiemodules en software om voertuigen onderling of met het netwerk te laten communiceren en ze daardoor veiliger en attractiever te maken. Rolling Wireless benaderde Catapult om een merkidentiteit en website te creëren om zich te onderscheiden van de andere techbedrijven uit de automobielindustrie.

www.rollingwireless.com

Brand identity

Rolling Wireless is een toonaangevend techbedrijf uit de automobielsector. We creëerden een expressieve en herkenbare huisstijl die dit belichaamt. De grafische identiteit bestaat uit het Rolling Wireless logo, een kleurenpalet, herkenbare typografie, iconen en een serie geanimeerde illustraties en diagrammen. De typografie en de kleuren van het bestaande logo hebben we gewijzigd. Het beeldmerk staat in helderblauw op een zwartblauwe achtergrond. Voor de huisstijl gebruiken we het lettertype ‘Space Mono’ in combinatie met ‘Space Grotesk’, aangevuld met een set op maat gemaakte iconen. De nieuwe merkidentiteit van Rolling Wireless onderscheidt het bedrijf nu duidelijk van de concurrentie.

  • RW_logo_opzwart_2
Computer Generated Imagery (CGI)

Computer Generated Imagery (CGI) is uitermate geschikt voor het visualiseren van onder meer productdesign. De producten van Rolling Wireless hebben we in realistische 3D-tekeningen gedigitaliseerd. Het Research & Development Center van Rolling Wireless leverde ons de technische tekening waarvan wij — met behulp van 3D-software met de juiste materiaaluitdrukking en belichting — de 4G- en 5G-modules verder grafisch uitwerkten. De producttekeningen worden onder meer gebruikt in presentaties en de website van Rolling Wireless.

Motion design

Op de website staan niet enkel de producten van het bedrijf, ook de werking van de 4G- en 5G-modules worden er gepresenteerd. We ontwikkelden een reeks korte animaties die in een oogopslag de werking van de modules illustreren. Andere voorgestelde informatie zoals diagrammen ontwikkelden we in dezelfde grafische taal. De kern van de identiteit blijft blauw — het nieuw ‘Rolling Wireless helderblauw’ — in contrast met de blauwzwarte achtergrond.

  • ROW_Quality_Management_system_Roadmap
  • ROW_Logo_10
  • ROW_Logo_11
  • ROW_Logo_12
“Catapult heeft een visuele merkidentiteit gecreëerd die ons duidelijk onderscheidt van de concurrentie en waar we echt trots op zijn. Zij verzorgen al onze communicatie en zijn klantgericht, professioneel en vriendelijk. Geen verzoek is te veel. Onze samenwerking is zeer vruchtbaar en bevredigend.”

Mette Hautemaniere | Directeur Marketing Communicatie

Wat hebben we gedaan?

Strategie

  • Contentstrategie
  • Merkstrategie

Design

  • Brand design
  • Art direction
  • Web design
  • Motion design
  • Print design
  • Signalisatie
  • Illustratie

Ontwikkeling

  • User interface design
  • User experience design
  • Front-end ontwikkeling
  • Back-end ontwikkeling

Content

  • Sociale media
  • Videomontage

Een plan? Een project?
Dan horen we het graag!

anton@catapult.be +32 (0)3 239 10 10